-Ποιες είναι οι ανάγκες της ψυχής;
-Να, πώς να στο πω;
Οι ανάγκες της ψυχής είναι διαφορετικές. Και οι χαρές της ψυχής είναι αλλιώτικες από τις χαρές του σώματος. Το σώμα εύκολα το βολεύεις, τη ψυχή όχι. Αν έχεις λεφτά και μπεις σε ένα μεγάλο μαγαζί, το σώμα βολεύτηκε.
Αλλά τί μπορείς να βρεις σε ένα, πώς τα λένε αυτά τα μεγάλα μαγαζιά, ναι, σουπερ μάρκετ, για τη ψυχή σου;
Η ψυχή χρειάζεται άλλα πράγματα. Η ψυχή έχει ανάγκη από ειρήνη, ησυχία, επικοινωνία με το Θεό.
Για να συντηρηθεί το σώμα, χρειάζονται αργύρια και επιούσιος άρτος. Η ψυχή για να συντηρηθεί χρειάζεται θεία τάλαντα, τον επουράνιο Άρτο».
Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου
Η έκπληξη έφτασε!👍🏻👏🏻😄
Η έκπληξη έφτασε!👍🏻👏🏻😄
Ο διευθυντής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσιγκτον υποστηρίζει ότι ο εγκέφαλος ενός ηλικιωμένου είναι πολύ πιο πρακτικός από ό,τι πιστεύεται συνήθως. Σε αυτή την ηλικία, η αλληλεπίδραση του αριστερού και του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου γίνεται αρμονική, γεγονός που διευρύνει τις δημιουργικές μας δυνατότητες. Γι' αυτό ανάμεσα σε άτομα άνω των 60 ετών μπορείτε να βρείτε πολλές προσωπικότητες που μόλις ξεκίνησαν τις δημιουργικές τους δραστηριότητες.
Φυσικά, ο εγκέφαλος δεν είναι πλέον τόσο γρήγορος όσο ήταν στη νεότητα. Ωστόσο, αποκτά ευελιξία. Επομένως, με την ηλικία, είναι πιο πιθανό να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις γιατί είμαστε λιγότερο εκτεθειμένοι σε αρνητικά συναισθήματα. Η κορύφωση της ανθρώπινης πνευματικής δραστηριότητας εμφανίζεται γύρω στην ηλικία των 70 ετών, όταν ο εγκέφαλος αρχίζει να λειτουργεί με πλήρη ισχύ.
Με την πάροδο του χρόνου, η ποσότητα της μυελίνης στον εγκέφαλο αυξάνεται, μια ουσία που διευκολύνει την ταχεία διέλευση των σημάτων μεταξύ των νευρώνων. Λόγω αυτού, οι πνευματικές ικανότητες αυξάνονται κατά 300% σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός ότι μετά από τα 60 χρόνια ένα άτομο μπορεί να χρησιμοποιεί τα 2 ημισφαίρια ταυτόχρονα. Αυτό επιτρέπει να λύνονται πολύ πιο περίπλοκα προβλήματα.
Ο καθηγητής Monchi Uri, από το Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, πιστεύει ότι ο εγκέφαλος των ηλικιωμένων επιλέγει το μονοπάτι που καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, εξαλείφει τα περιττά και αφήνει μόνο τις σωστές επιλογές για να λύσει το πρόβλημα.
Διεξήχθη μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Οι νέοι ήταν πολύ μπερδεμένοι όταν περνούσαν τα τεστ, ενώ όσοι είναι άνω των 60 ετών πήραν τις σωστές αποφάσεις.
Τα χαρακτηριστικά του εγκεφάλου μεταξύ 60 και 80 ετών είναι πραγματικά ροζ.
*ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΕΝΟΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥ.
1. Οι νευρώνες του εγκεφάλου δεν πεθαίνουν, όπως λένε όλοι.
Οι μεταξύ τους σχέσεις απλώς εξαφανίζονται, αν δεν ασχοληθεί κανείς με διανοητική εργασία.
2. Η απόσπαση της προσοχής και η λήθη, προκύπτουν λόγω της υπερπληθώρας πληροφοριών. Επομένως, δεν πρέπει να εστιάσετε όλη σας τη ζωή σε περιττά μικροπράγματα.
3. Από την ηλικία των 60 ετών, ένα άτομο όταν παίρνει αποφάσεις δεν χρησιμοποιεί μόνο το ένα ημισφαίριο του εγκεφάλου, όπως οι νέοι, αλλά και τα δύο.
4. Συμπέρασμα: εάν ένα άτομο ακολουθεί έναν υγιεινό τρόπο ζωής, είναι κινητικό, έχει βιώσιμη σωματική δραστηριότητα και είναι πλήρως διανοητικά δραστήριο, *οι διανοητικές ικανότητες ΔΕΝ μειώνονται με την ηλικία, αντίθετα ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ, φτάνοντας στο αποκορύφωμά τους στην ηλικία των 80-90 ετών.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ:
1) Μη φοβάσαι τα γηρατειά. * 2)* Προσπαθήστε να αναπτυχθείτε πνευματικά. *
3)* Μάθετε νέες χειροτεχνίες, κάντε μουσική, μάθετε να παίζετε μουσικά όργανα, ζωγραφίστε εικόνες! Χορός!
4) Ενδιαφέρεστε για τη ζωή, συναντήστε και επικοινωνήστε με φίλους, κάντε σχέδια για το μέλλον, ταξιδέψτε όσο καλύτερα μπορείτε.
5) Μην ξεχνάτε να πηγαίνετε σε μαγαζιά, καφετέριες, παραστάσεις.
6) Μην σιωπάς μόνος σου, είναι καταστροφικό.
7) Να είσαι θετικός, να ζεις πάντα με τη σκέψη:*
"όλα τα καλά πράγματα είναι ακόμα μπροστά μου!"*
ΠΗΓΗ: New England Journal of Medicine.
Παρακαλούμε δώστε αυτές τις πληροφορίες στην οικογένεια και τους φίλους σας ηλικίας 60, 70 και 80 ετών, ώστε να είναι περήφανοι για την ηλικία τους
Εγώ, Υπερεγώ και Εκείνο: Τι είναι αυτά;
Εγώ, Υπερεγώ και Εκείνο: Τι είναι αυτά;
Η ανθρώπινη προσωπικότητα "χωρίζεται" σε τρεις πλευρές που αλληλοσυμπληρώνονται. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας;
Σίγουρα έχεις ακουστά τον Φρόιντ. Επίσης, ανάλογα με τις απόψεις που έχεις, μπορεί να θεωρείς τον Φρόιντ κάπως απαρχαιωμένο αυτή τη στιγμή, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε πως είναι ο "πατέρας" της σύγχρονης ψυχολογίας. Και η θεωρία του όσον αφορά τις τρεις πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας μοιάζει κάπως δύσκολο να ξεπεραστεί.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά.
Το Εκείνο αντιπροσωπεύει όλες τις ορμές που βιώνουμε σε ενστικτώδες επίπεδο - όπως το σεξ και η βία - και χρειάζεται άμεση ικανοποίηση, χωρίς να υπολογίζει συνέπειες. Ένα νεογέννητο μωρό, για παράδειγμα, ελέγχεται 100% από το Εκείνο του, καθώς δεν έχει την απαραίτητη συναίσθηση του κόσμου γύρω του για να "φιλτράρει" την συμπεριφορά του.
Οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν τις πράξεις του Εκείνου, όπως τις όρισε ο Φρόιντ, είναι ο Έρως και ο Θάνατος. Ο Έρως έχει να κάνει με το σεξ και την ανάγκη της αναπαραγωγής, ενώ ο Θάνατος είναι η βία, η εγκληματικότητα και η επιθυμία του ανθρώπου να πεθάνει, καθώς για τον Φρόιντ αυτή είναι η απόλυτη διέξοδος από την πραγματικότητα και τις συχνά ανυπόφορες καταστάσεις της.
Το Εγώ, από την άλλη, βρίσκεται στην μέση και δεν είναι έμφυτο. Καλλιεργείται μέσα από τις εμπειρίες του ανθρώπου στην κοινωνία. Το Εγώ επίσης ενδιαφέρεται πολύ για την άμεση ικανοποίηση των θέλω του, αλλά έχει την συναίσθηση να βάλει αυτά τα θέλω σε ένα πιο υγιές κοινωνικό πλαίσιο, υπολογίζοντας τις συνέπειες των πράξεών του.
Τέλος, το Υπερεγώ αντιπροσωπεύει τις ηθικές και κοινωνικές αξίες του ατόμου, λειτουργώντας κατά κάποιον τρόπο σαν "πυξίδα ηθικής". Αν το Εκείνο, δηλαδή, είναι το διαβολάκι στον ώμο σου που λέει να φας όλο το κουτί με τα μπισκότα, το Υπερεγώ είναι το αγγελάκι που σου λέει "Μπορείς να φας ΕΝΑ μπισκότο για να κόψεις την πείνα σου, μην υπερβάλλεις".
Ο Φρόιντ όρισε την σχέση μεταξύ του Εκείνου και του Εγώ σαν την σχέση ενός αλόγου με τον καβαλάρη του. Μπορεί ο καβαλάρης (Εγώ) να έχει τα ηνία, αλλά πρέπει να κάνει μεγάλη προσπάθεια για να ελέγξει την δύναμη του πιο ισχυρού από εκείνον αλόγου (Εκείνο). Όταν το Εκείνο νιώθει την παρόρμηση να κάνει κάτι που δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό, το Υπερεγώ αντιδρά με αισθήματα ντροπής, και το Εγώ αναγκάζεται να τα βάλει αυτά τα δύο στην ζυγαριά και να τα διαχειριστεί.
Το πιο σημαντικό ζήτημα για να είναι καλά το άτομο είναι να υπάρχει αρμονία ανάμεσα στις τρεις αυτές πτυχές της προσωπικότητας. Όταν αυτή η αρμονία απειλείται από διάφορες καταστάσεις, το άτομο αναπτύσσει αμυντικούς μηχανισμούς. Ένας καλά προσαρμοσμένος στην κοινωνία άνθρωπος καταφέρνει να ελέγξει και τις παρορμήσεις του Εκείνου του, αλλά και τα αισθήματα καταπίεσης και ντροπής που μπορεί να του "φορτώνει" το Υπερεγώ του, ενώ σε περιπτώσεις που ατό δεν συμβαίνει, είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί αντικοινωνική συμπεριφορά και το άτομο να νοσήσει ψυχικά.
Η ανθρώπινη προσωπικότητα "χωρίζεται" σε τρεις πλευρές που αλληλοσυμπληρώνονται. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της κάθε μίας;
Σίγουρα έχεις ακουστά τον Φρόιντ. Επίσης, ανάλογα με τις απόψεις που έχεις, μπορεί να θεωρείς τον Φρόιντ κάπως απαρχαιωμένο αυτή τη στιγμή, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε πως είναι ο "πατέρας" της σύγχρονης ψυχολογίας. Και η θεωρία του όσον αφορά τις τρεις πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας μοιάζει κάπως δύσκολο να ξεπεραστεί.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά.
Το Εκείνο αντιπροσωπεύει όλες τις ορμές που βιώνουμε σε ενστικτώδες επίπεδο - όπως το σεξ και η βία - και χρειάζεται άμεση ικανοποίηση, χωρίς να υπολογίζει συνέπειες. Ένα νεογέννητο μωρό, για παράδειγμα, ελέγχεται 100% από το Εκείνο του, καθώς δεν έχει την απαραίτητη συναίσθηση του κόσμου γύρω του για να "φιλτράρει" την συμπεριφορά του.
Οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν τις πράξεις του Εκείνου, όπως τις όρισε ο Φρόιντ, είναι ο Έρως και ο Θάνατος. Ο Έρως έχει να κάνει με το σεξ και την ανάγκη της αναπαραγωγής, ενώ ο Θάνατος είναι η βία, η εγκληματικότητα και η επιθυμία του ανθρώπου να πεθάνει, καθώς για τον Φρόιντ αυτή είναι η απόλυτη διέξοδος από την πραγματικότητα και τις συχνά ανυπόφορες καταστάσεις της.
Το Εγώ, από την άλλη, βρίσκεται στην μέση και δεν είναι έμφυτο. Καλλιεργείται μέσα από τις εμπειρίες του ανθρώπου στην κοινωνία. Το Εγώ επίσης ενδιαφέρεται πολύ για την άμεση ικανοποίηση των θέλω του, αλλά έχει την συναίσθηση να βάλει αυτά τα θέλω σε ένα πιο υγιές κοινωνικό πλαίσιο, υπολογίζοντας τις συνέπειες των πράξεών του.
Τέλος, το Υπερεγώ αντιπροσωπεύει τις ηθικές και κοινωνικές αξίες του ατόμου, λειτουργώντας κατά κάποιον τρόπο σαν "πυξίδα ηθικής". Αν το Εκείνο, δηλαδή, είναι το διαβολάκι στον ώμο σου που λέει να φας όλο το κουτί με τα μπισκότα, το Υπερεγώ είναι το αγγελάκι που σου λέει "Μπορείς να φας ΕΝΑ μπισκότο για να κόψεις την πείνα σου, μην υπερβάλλεις".
Ο Φρόιντ όρισε την σχέση μεταξύ του Εκείνου και του Εγώ σαν την σχέση ενός αλόγου με τον καβαλάρη του. Μπορεί ο καβαλάρης (Εγώ) να έχει τα ηνία, αλλά πρέπει να κάνει μεγάλη προσπάθεια για να ελέγξει την δύναμη του πιο ισχυρού από εκείνον αλόγου (Εκείνο). Όταν το Εκείνο νιώθει την παρόρμηση να κάνει κάτι που δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό, το Υπερεγώ αντιδρά με αισθήματα ντροπής, και το Εγώ αναγκάζεται να τα βάλει αυτά τα δύο στην ζυγαριά και να τα διαχειριστεί.
Το πιο σημαντικό ζήτημα για να είναι καλά το άτομο είναι να υπάρχει αρμονία ανάμεσα στις τρεις αυτές πτυχές της προσωπικότητας. Όταν αυτή η αρμονία απειλείται από διάφορες καταστάσεις, το άτομο αναπτύσσει αμυντικούς μηχανισμούς. Ένας καλά προσαρμοσμένος στην κοινωνία άνθρωπος καταφέρνει να ελέγξει και τις παρορμήσεις του Εκείνου του, αλλά και τα αισθήματα καταπίεσης και ντροπής που μπορεί να του "φορτώνει" το Υπερεγώ του, ενώ σε περιπτώσεις που ατό δεν συμβαίνει, είναι πολύ πιθανό να εμφανιστεί αντικοινωνική συμπεριφορά και το άτομο να νοσήσει ψυχικά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)