Στο πένθος οι Ηπειρώτες των ΗΠΑ από το θάνατο του...

Ήπειρος



















Στο πένθος οι Ηπειρώτες των ΗΠΑ από το θάνατο του Μιχάλη Σέρβου






 



Στο πένθος βυθίστηκαν οι Ηπειρώτες της Αμερικής -και όχι
μόνο- από την είδηση του θανάτου του συμπατριώτη μας Μιχάλη Σέρβου, ο
οποίος είχε αναπτύξει έντονη δραστηριότητα για τα Ελληνικά εθνικά θέματα
και είχε διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρόεδρος της Πανηπειρωτικής
Ομοσπονδίας Αμερικής και Καναδά
. Ο Μιχάλης Σέρβος απεβίωσε τη
Δευτέρα σε ηλικία 74 χρόνων, «χτυπημένος» από τον κορωνοϊό καίτοι πλήρως
εμβολιασμένος, καθώς αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα υγείας τα τελευταία
χρόνια για αυτό εξάλλου και είχε μειώσει αρκετά τις δραστηριότητές του
τόσο στον επαγγελματικό τομέα, όσο και στις Ομογενειακές οργανώσεις.

Ο Μιχάλης Σέρβος στην πολυκύμαντη ζωή και δράση του, είχε αφήσει έντονο
το στίγμα του στη Βόρειο Ήπειρο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της
Ηπείρου. Οι γονείς του κατάγονταν από τη Σωπική, από την οποία πρόλαβαν
και έφυγαν πριν το κομμουνιστικό καθεστώς του Εμβέρ Χότζα «σφραγίσει» τα
σύνορα. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στην Πωγωνιανή, από την οποία
σε ηλικία 14 χρόνων μετανάστευσε μαζί με τους γονείς του για την
Αμερική.

Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Μιχάλης Σέρβος δεν ξέχασε ποτέ την
ιδιαίτερη πατρίδα του, αλλά και γενικά την Ελλάδα. Με έργα,
πρωτοβουλίες, ακόμη και με αγάλματα φρόντιζε να «υπενθυμίζει» στην
Αμερική τον Ελληνικό Πολιτισμό, αλλά και να προβάλλει και να στηρίζει τα
εθνικά μας θέματα, με «κορωνίδα» πάντα το Βορειοηπειρωτικό. Είχε
αναπτύξει έντονη δράση για τους μόνιμους κατοίκους της Βορείου Ηπείρου.
Έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στην ιστορία, έκανε στάση ζωής τη διάσωση της
ιστορικής και εθνικής μνήμης, αναλαμβάνοντας μεταξύ άλλων πρωτοβουλίες
για τοποθέτηση αγαλμάτων κ.α.. Στη Δερβιτσάνη τοποθέτησε στην Κεντρική
Πλατεία τη Δροπολίτισσα, ανακηρυχθείς επίτιμος Δημότης του Δήμου
Δρόπολης, ενώ και στην είσοδο της Πωγωνιανής έχει τοποθετήσει την
Πωγωνίσια γυναίκα. Στη Σωπική, το χωριό των γονέων του, για τις
ευεργεσίες του δόθηκε το όνομά του στην κεντρική πλατεία κ.α.



Το αποτύπωμά του στα Γιάννενα

Ο Μιχάλης Σέρβος δεν ξέχασε ποτέ όμως και τα Γιάννενα: Σε μια περίοδο
που είχε «φουντώσει» η εθνικιστική προπαγάνδα των Σκοπίων, που
επιχειρούσαν να οικειοποιηθούν τον Μέγα Αλέξανδρο κ.λπ. και διαβλέποντας
ότι ανάλογες «επιδρομές» σε βάρος Ελλήνων ιστορικών προσώπων μπορεί να
γίνουν και από άλλες βαλκανικές χώρες, πρωτοστάτησε ώστε να δοθεί το
όνομα του Βασιλιά Πύρρου στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Δώρισε επίσης
στην πόλη των Ιωαννίνων τον Ανδριάντα του Βασιλιά Πύρρου που
τοποθετήθηκε στην ομώνυμη πλατεία, ενώ ήταν και ο εμπνευστής του
Ανδριάντα της Ηπειρώτισσας μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ολυμπιάδας
-που φιλοτεχνήθηκε με την υποστήριξη Ομογενών- και που τοποθετήθηκε στην
Κεντρική Πλατεία Ιωαννίνων. Ανάλογες πρωτοβουλίες είχε αναπτύξει και
στην Αθήνα, ενώ δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ένα ακόμη «όνειρό» του να
κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Μάρκου
Μπότσαρη στην πλατεία της Βήσσανης Πωγωνίου.

Η οικογένεια του Μιχάλη Σέρβου, αν και ακόμη δεν μπορεί να «συμφιλιωθεί»
με την απώλεια του, σαν πρώτο βήμα για να τιμήσει τη μνήμη του, έχει
ήδη ανακοινώσει ότι θα συνεχίσει το έργο του Ιδρύματος Ελληνισμού
Αμερικής, το οποίο είχε ιδρύσει ο αείμνηστος Μιχάλης και το οποίο ήταν
το «όχημα» για τα έργα που οραματίστηκε και έκανε σε Φλόριδα, Κολοράντο,
Μέριλαντ, Αθήνα, Γιάννενα και Βόρειο Ήπειρο.

Ο «Πρωινός Λόγος» που είχε ιδιαίτερες σχέσεις με τον Μιχάλη
Σέρβο, ο οποίος ήταν και συμμαθητής του Βασίλη Κουτσολιόντου στο σχολείο
Πωγωνιανής, εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στη σύζυγό του Θεοδώρα
και τα παιδιά του Βασίλειο και Ελένη, Εύη (Ευανθία) και Ιωάννη Χελιδόνα
και τους λοιπούς συγγενείς του.



πηγη.Εφημ.ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

Στο πένθος οι Ηπειρώτες των ΗΠΑ από το θάνατο του...

Ήπειρος

Στο πένθος οι Ηπειρώτες των ΗΠΑ από το θάνατο του Μιχάλη Σέρβου

 

Στο πένθος βυθίστηκαν οι Ηπειρώτες της Αμερικής -και όχι μόνο- από την είδηση του θανάτου του συμπατριώτη μας Μιχάλη Σέρβου, ο οποίος είχε αναπτύξει έντονη δραστηριότητα για τα Ελληνικά εθνικά θέματα και είχε διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρόεδρος της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας Αμερικής και Καναδά. Ο Μιχάλης Σέρβος απεβίωσε τη Δευτέρα σε ηλικία 74 χρόνων, «χτυπημένος» από τον κορωνοϊό καίτοι πλήρως εμβολιασμένος, καθώς αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα υγείας τα τελευταία χρόνια για αυτό εξάλλου και είχε μειώσει αρκετά τις δραστηριότητές του τόσο στον επαγγελματικό τομέα, όσο και στις Ομογενειακές οργανώσεις.
Ο Μιχάλης Σέρβος στην πολυκύμαντη ζωή και δράση του, είχε αφήσει έντονο το στίγμα του στη Βόρειο Ήπειρο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου. Οι γονείς του κατάγονταν από τη Σωπική, από την οποία πρόλαβαν και έφυγαν πριν το κομμουνιστικό καθεστώς του Εμβέρ Χότζα «σφραγίσει» τα σύνορα. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στην Πωγωνιανή, από την οποία σε ηλικία 14 χρόνων μετανάστευσε μαζί με τους γονείς του για την Αμερική.
Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Μιχάλης Σέρβος δεν ξέχασε ποτέ την ιδιαίτερη πατρίδα του, αλλά και γενικά την Ελλάδα. Με έργα, πρωτοβουλίες, ακόμη και με αγάλματα φρόντιζε να «υπενθυμίζει» στην Αμερική τον Ελληνικό Πολιτισμό, αλλά και να προβάλλει και να στηρίζει τα εθνικά μας θέματα, με «κορωνίδα» πάντα το Βορειοηπειρωτικό. Είχε αναπτύξει έντονη δράση για τους μόνιμους κατοίκους της Βορείου Ηπείρου. Έχοντας ιδιαίτερη αδυναμία στην ιστορία, έκανε στάση ζωής τη διάσωση της ιστορικής και εθνικής μνήμης, αναλαμβάνοντας μεταξύ άλλων πρωτοβουλίες για τοποθέτηση αγαλμάτων κ.α.. Στη Δερβιτσάνη τοποθέτησε στην Κεντρική Πλατεία τη Δροπολίτισσα, ανακηρυχθείς επίτιμος Δημότης του Δήμου Δρόπολης, ενώ και στην είσοδο της Πωγωνιανής έχει τοποθετήσει την Πωγωνίσια γυναίκα. Στη Σωπική, το χωριό των γονέων του, για τις ευεργεσίες του δόθηκε το όνομά του στην κεντρική πλατεία κ.α.

Το αποτύπωμά του στα Γιάννενα
Ο Μιχάλης Σέρβος δεν ξέχασε ποτέ όμως και τα Γιάννενα: Σε μια περίοδο που είχε «φουντώσει» η εθνικιστική προπαγάνδα των Σκοπίων, που επιχειρούσαν να οικειοποιηθούν τον Μέγα Αλέξανδρο κ.λπ. και διαβλέποντας ότι ανάλογες «επιδρομές» σε βάρος Ελλήνων ιστορικών προσώπων μπορεί να γίνουν και από άλλες βαλκανικές χώρες, πρωτοστάτησε ώστε να δοθεί το όνομα του Βασιλιά Πύρρου στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Δώρισε επίσης στην πόλη των Ιωαννίνων τον Ανδριάντα του Βασιλιά Πύρρου που τοποθετήθηκε στην ομώνυμη πλατεία, ενώ ήταν και ο εμπνευστής του Ανδριάντα της Ηπειρώτισσας μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου Ολυμπιάδας -που φιλοτεχνήθηκε με την υποστήριξη Ομογενών- και που τοποθετήθηκε στην Κεντρική Πλατεία Ιωαννίνων. Ανάλογες πρωτοβουλίες είχε αναπτύξει και στην Αθήνα, ενώ δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει ένα ακόμη «όνειρό» του να κάνει το ερχόμενο καλοκαίρι τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Μάρκου Μπότσαρη στην πλατεία της Βήσσανης Πωγωνίου.
Η οικογένεια του Μιχάλη Σέρβου, αν και ακόμη δεν μπορεί να «συμφιλιωθεί» με την απώλεια του, σαν πρώτο βήμα για να τιμήσει τη μνήμη του, έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα συνεχίσει το έργο του Ιδρύματος Ελληνισμού Αμερικής, το οποίο είχε ιδρύσει ο αείμνηστος Μιχάλης και το οποίο ήταν το «όχημα» για τα έργα που οραματίστηκε και έκανε σε Φλόριδα, Κολοράντο, Μέριλαντ, Αθήνα, Γιάννενα και Βόρειο Ήπειρο.
Ο «Πρωινός Λόγος» που είχε ιδιαίτερες σχέσεις με τον Μιχάλη Σέρβο, ο οποίος ήταν και συμμαθητής του Βασίλη Κουτσολιόντου στο σχολείο Πωγωνιανής, εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στη σύζυγό του Θεοδώρα και τα παιδιά του Βασίλειο και Ελένη, Εύη (Ευανθία) και Ιωάννη Χελιδόνα και τους λοιπούς συγγενείς του.

πηγη.Εφημ.ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

 

Αποκαλυπτήρια ανδρίαντα του Αθηναίου Κλεισθένη

Αποκαλυπτήρια ανδρίαντα του Αθηναίου Κλεισθένη

ΣΕΡΒΟΣ Μ


 


 

 

Γκάντι: Ευτυχία είναι όταν αυτά που σκέφτεσαι, αυτά που λες και αυτά που κάνεις, βρίσκονται σε αρμονία

Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι (όπως ήταν το πραγματικό του όνομα) υπήρξε ένας σπουδαίος Ινδός πολιτικός,  επαναστάτης και ακτιβιστής.

Ήταν η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία από τους Βρετανούς και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης, χωρίς χρήση βίας, εναντίον των καταπιεστών.
Διαφήμιση

Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καθιερωθεί σαν ένα από τα παγκόσμια σύμβολα του 20ου αιώνα. Απέκτησε την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής Ταγκόρ και που στα σανσκριτικά σημαίνει “μεγαλόψυχος”.

Δολοφονήθηκε το 1947 από ένα φανατικό ινδουιστή, λίγο μετά την απελευθέρωση της χώρας.

Πολλές από τις ρήσεις του επηρέασαν τον κόσμο, πάντα με γνώμονα την αγάπη και τον σεβασμό στην ανθρώπινη φύση.

2. Τα εφτά που δεν πρέπει να έχεις: Πλούτο χωρίς μόχθο, Γνώση χωρίς χαρακτήρα, Πολιτική χωρίς αρχές, Απόλαυση χωρίς συναίσθημα, Εμπόριο χωρίς ήθος, Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, Αγάπη χωρίς θυσία.

3. Κανείς δεν μπορεί να με πληγώσει χωρίς τη συγκατάθεσή μου.

4. Τη μέρα που η δύναμη της αγάπης θα υπερνικήσει την αγάπη της δύναμης, ο κόσμος θα γνωρίσει την ειρήνη.

5. Πρέπει να ζούμε σαν να πρόκειται να πεθάνουμε αύριο και να μελετάμε σαν να πρόκειται να ζήσουμε για πάντα.

6. Ο Θεός δεν έχει θρησκεία.

7. Ένας δειλός είναι ανίκανος να δείξει αγάπη. Αυτό είναι προνόμιο των γενναίων.

9. Η ικανότητα να συγχωρείς είναι προσόν του δυνατού. Οι αδύναμοι ποτέ δεν συγχωρούν.

11. Ευτυχία είναι όταν αυτά που σκέφτεσαι, αυτά που λες και αυτά που κάνεις, βρίσκονται σε αρμονία.

12. Η ελευθερία δεν αξίζει τίποτα αν δεν συμπεριλαμβάνει την ελευθερία να κάνεις λάθη.

13. Ο μόνος τύραννος που δέχομαι είναι η σκληρή φωνή μέσα μου.

14. Είναι καλύτερα να στέκεσαι όρθιος με σπασμένο και μπανταρισμένο κεφάλι, από το να σέρνεσαι με την κοιλιά για να γλιτώσεις το κεφάλι σου.

15. Ένα «όχι» που βγήκε από μια βαθιά πεποίθηση, είναι πολύ καλύτερο -και πιο μεγαλειώδες- από ένα «ναι» που ειπώθηκε για να ευχαριστήσει ή, χειρότερα, για να αποφύγει φασαρίες.

16. Ένας άνθρωπος είναι το σύνολο των πράξεών του. Τι έχει κάνει, τι μπορεί να κάνει. Τίποτε άλλο.

17. Ο ελεύθερος άνθρωπος μπορεί να είναι ελεύθερος και στο κλουβί της φυλακής του.

18. Αυτοί που λένε πως η θρησκεία δεν έχει σχέση με την πολιτική, δεν ξέρουν τι είναι η θρησκεία.

19. Σχεδόν ό,τι κάνεις είναι ασήμαντο, αλλά είναι σημαντικό να το κάνεις.

20. Ο φόβος έχει κάποια χρησιμότητα, η δειλία όμως δεν έχει καμία.

21. Να χάνεις την υπομονή σου σημαίνει να χάνεις τη μάχη.

22. Αυτοί που ξέρουν πώς να σκέφτονται δεν χρειάζονται δασκάλους.

23. Είναι λάθος να παίρνεις υποχρεωτικά για λάθος εκείνο που δεν καταλαβαίνεις

24. Ο θυμός και η έλλειψη ανοχής είναι εχθροί της ορθής κρίσης.

25. Η χρήση βίας μπορεί να φαίνεται καμιά φορά ότι κάνει καλό, το καλό αυτό όμως είναι προσωρινό, ενώ το κακό που προξενεί είναι μόνιμο.

26. Ένα λάθος δεν γίνεται αλήθεια επειδή είναι ευρέως διαδεδομένο, ούτε η αλήθεια γίνεται λάθος επειδή δεν τη βλέπει κανείς.

27. Η γη παράγει αρκετά για να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων των ανθρώπων, αλλά όχι την πλεονεξία όλων των ανθρώπων.

28. Μια θρησκεία που δεν λαμβάνει υπόψη της πρακτικά ζητήματα και δεν βοηθάει στη λύση τους, δεν είναι θρησκεία.

29. Είμαι έτοιμος να πεθάνω, αλλά δεν υπάρχει σκοπός για τον οποίο να είμαι έτοιμος να σκοτώσω.

30. Η μη-βία προϋποθέτει διπλή πίστη: πίστη στο Θεό και πίστη στον άνθρωπο.

31. Η αλήθεια ποτέ δεν βλάπτει έναν σκοπό που είναι δίκαιος.

32. Οι υπερβολικοί έπαινοι προσβάλλουν. Είσαι αναγκασμένος να πεις πως δεν τους αξίζεις.

33. Η υγιής δυσαρέσκεια είναι προάγγελος της προόδου.

34. Δικαιώματα που δεν προκύπτουν από ένα καθήκον που επιτελέσαμε καλά, δεν αξίζουμε να τα έχουμε.

35. Η χειρότερη μορφή βίας είναι η φτώχεια.

36. Ένας αδύναμος άνθρωπος είναι δίκαιος μόνο κατά τύχη. Ένας δυνατός, μη-βίαιος άνθρωπος είναι άδικος μόνο κατά τύχη.

37. Η δράση δηλώνει τις προτεραιότητες.

38. Τι γνώμη έχω για το Δυτικό πολιτισμό; Νομίζω πως θα ήταν καλή ιδέα.

39. Είναι καλύτερα να είμαστε βίαιοι, αν έχουμε βία μέσα μας, παρά να φοράμε το μανδύα της μη-βίας για να καλύψει την ανικανότητά μας.

40. Μπορεί να μην ξέρεις ποτέ τα αποτελέσματα όπου οδηγούν οι πράξεις σου. Αλλά αν δεν κάνεις τίποτα, δεν πρόκειται να υπάρχει κανένα αποτέλεσμα.